Raukeaa sunnuntaita

20.47

Piirtäminen sujuu. Olen viimeistelemässä ensimmäistä kelvollista tekemääni muotokuvaa ja se ei tosiaan ole lainkaan pöllömpi. Vahvistan vielä kynän jälkiä ja heitän lakat päälle, jos se vaikka pitäisi piirrustuksen kauemmin turvassa ajan hampailta. Jännä katsoa suht onnistunutta piirrosta ja yhdistää se itseeni, aivoissa vieläkin takoo se vanha kunnon "Enhän minä osaa mitään piirtää". Toki kuva on osittain tehty mallikuvaan nojaten, mutta sovelsin kuitenkin ja mikä parasta, osoitin itselleni, että olen näköjään hyvin nopeasti - vain muutaman harjoitustyön ja parin teorialukusession avulla - onnistunut omaksumaan tiedot varjostamisesta, valööristä ja siitä, miten näitä kahta pitää muotokuvapiirtämisessä/-maalaamisessa hyödyntää kasvojen piirteitä korostettaessa. Ei sillä, eihän kyse ole mistään ydinfysiikasta, mutta olen silti tällaisesta pienestä onnistumisestani onnellinen. Olen aina ihaillut taitavia piirtäjiä ja toivonut kehittyväni sellaiseksi itsekin. Ehkä siis joskus!

Onnellinen olen myös parin vuorokauden kirjasaldostani, olen nimittäin lukenut useammankin kirjan näiden parin päivän aikana, viimeisimpänä Suzanne Collinsin Nälkäpelin. Perhana, koukkuun jäin minäkin! Oli lopulta aavistuksen liikaa teinikolmiodraamaan kallellaan, mutta onneksi vain aavistuksen ja oli hyvin kirjoitettu, joten eipä ole turhaan tätä kirja(sarjaa) hehkutettu! Huomenna hakemaan toinen osa kirjastosta.

Oma romaanini ei vieläkään edisty. Panikoin, en panikoi. Kuuntelen musiikkia, juon vettä pullosta ja nautin kesästä. Yritän tässä illalla vielä kehitellä suunnitelmia pidemmälle, jotta voisin huomenna aloittaa kirjoittamisen tenttilukemisen ohella.

Tänään oli täydellinen kesäpäivä. Onnellinen. Kesänvihreä ja vehreä. Keltaista aurinkoa, leppeää tuulta, solisevaa jokea ja hymyä.

0 kommenttia